12 januari 2013

Trötter...

minsann. I förrgår och igår (och ännu idag känns det som) har jag varit supertrött. En lång tid med sämre sömn har gett lite fysiska uttryck de senaste dagarna, som svindel, svaghet etc. Ja, helt enkelt en matt känsla fysiskt. Så nu inatt gjorde vi så att jag sov på soffan och M kom och hämtade mig endast vid amning. Gjorde säkert gott, men det behövs nog några bättre nätter till för att få denna gumma pigg. Men det är en konstig känsla detta. För psykiskt känner jag mig inte trött el matt el nåt sånt - men fyskiskt skriker kroppen efter sömn. Så so be it. Nu ska här vilas. Vilar även då W vilar om dagarna. Hinner aldrig riktigt somna ordentligt på dagarna men tvingar mig iaf att ligga ner och vila. Just nu behövs faktiskt inte så mycket tvång utan jag dimper ner så fort det finns möjlighet till det :)

Jag ska tydligen bli riktigt trött innan jag fattar att vila om dagarna också. Jag har ju nog vetat att nätterna ej varit optimala, men har kört på som vanligt ändå om dagarna. Varför? Jo men dagarna är ju så kul! Gillar att hålla på med olika saker, och då har "vila" fått komma sen. Men d e ju bra kroppen säger till, och nu sa den till. Så tips till dig som sover dåligt om nätterna: vila på dagen! Haha. Nog är man ju bra dum ibland... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar