01 januari 2013

Tankar 1.1.2013

Nyårsdagen. Vad härligt med ett nytt år. Fräscht, spännande, förväntansfullt, ja, nytt... Dock var jag inte på nåt sätt "led" på 2012 inte, det var ett mycket speciellt år. Det största för oss hände förra året, vi fick ett barn. En underbar skapelse, ändlös kärlek... Året var annars också händelserikt, och känslosamt på många sätt. Tacksamheten är stor över året som var, även om det också hade sina skråmor och bl.a. gav upphov till en ny sorts saknad...
Tacksamheten är också stor över att vi får välkomna ett nytt år. Jag ser framemot detta år. Framförallt ser jag framemot att få se William växa och utvecklas. Jag njuter av vårt familjeliv och vill ha det just så här. Är lycklig. Vissa saker med det nya året gör mig också lite nervös/spänd.. Hur kommer det att bli att återvända till jobbet? Hur kommer det att kännas att vara så många timmar från W varje vardag? Visst känns det lugnt och tryggt eftersom M är hemma med W. Men ändå... Är ju van att få vara med W dygnet runt, i princip. Det blir nytt. Det kommer att ta lite tid att vänja sig vid....
Få se vad året för med sig. Min tilltro är stor. Tittar på det röda skenet i fönstret. Tro, hopp och kärlek.
Ett lyckligt påbörjat år tillönskas eder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar