17 januari 2013

Check!

Söndagens fotisträning var som en inventarie av vilka muskler jag använder när jag utövar sporten ifråga. Eller rättare sagt, träningsvärken (som jag fortfarande känner av, fyra dar senare) är som en checklista över de muskler som jobbar när jag spelar fotis. Jag kan bocka av nedre ryggen, magen, sneda magmuskler, baken, låren (framsida och baksida), vaderna, fram på smalbenen, och t.om. på foten och tårna (!)... De sistnämnda kan ha blivit sjuka av de aningen för små skorna, men vad vet jag, nog har man väl muskler där också... :)

Ganska bra träning för hela kroppen med andra ord. Axlarna, övre ryggen och armarna använder man ju mera sällan dock. Vilket är synd, för dessa borde jag verkligen träna. Och ja, det gör jag ju, ibland. Som idag t.ex. då jag ska till gymmet. Det ska bli skoj!

Have a nice one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar