16 januari 2013

Gäsp

Ytterligare en natt med 3,5h sömn. W sov "sådär" nån timme från kvällen men vakna halv 11 och sov oroligt (vaknade var 10e min typ) fram till 3-tiden. Sen åt han och sen sov han lugnt till 7. Jag har på känn att han är väldigt känslig för störningar i dygnsrytmen. I måndags hade vi mamma-barn träff här hos oss och hans andra dagsvila blev dubbelt kortare än vanligt. Igår hade vi rådgivningsbesök på opasslig tid så att hans första dagsvila rubbades ordentligt. Dessutom var vi för första gången tillsammans, W, M och jag, på lunch på stan, vilket rubbade den andra sömnen litegrann. I helgen var nätterna nämligen bättre, och då hade vi lugna dar. Talade med the Hälsovårdare idag som också trodde detta kunde vara orsaken. Nu har vi inget speciellt program på en vecka så nu ska vi satsa på lugna dar med vanlig rytm.

W har just somnat ute i vagnen och snart skall jag bege mig ut på vagnpromenad för att få en dos frisk luft.

Ha en fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar