26 januari 2013

Gemytliga dar

Onsdag: födelsedag, mycket blommor (inkl surprise blomleverans från grannen), besök hos trevlig vän med gullig son, god middag på tumis på stan med guuben, tårta med Ws faddrar, hemmamys på kvällen, många trevliga födishälsningar, i present skor, presentkort på kläder och massage samt örhängen

Torsdag: skön hemmadag, promenader etc

Fredag: gym, fick en påse kläder av syrran (jej!), generellt lugn dag hemma med fina dagsvilor av William (den första 2,5h ute!), promenader och sånt, UMK och gladiatorerna (haha) på kvällskanten

Lördag: igen fina dagsvilor av W utomhus, mycket trevligt besök av lillabror och av storabror med familj, därbland Ws bedårande lilla kusin (bara 5 veckor yngre än W), kvällsmys med Putous, bastu och film...

Söndag: ser framemot att få föräldrarna på besök, och fotis på kvällen

När jag skrev detta började jag funtsa vart min tid egentligen gått de senaste dagarna... Sen kom jag på att jag ju stått och kokat blomkål, broccoli, morot, batat, majs och kyckling och fryst in mat åt W, vilket ätit rätt så mycket tid, samt tvättat och strykit så det rykt om det. Förvånansvärt myki tid går åt till vardagsysslor får man inse. Men d om det. Måste säga att nog har man det bra. Så om nån undrar så är det så införbenat ljuvligt med föräldraledighet. Även om man kunde vara lite piggare ibland. Men d kommer kaupan päälle som man pa säj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar