10 januari 2013

Na liiti sömnbrist

... men annars flyter det på här! Njuter av de sista två månaderna av min föräldraledighet. I mitten av mars lämnar M hem med W. Han är hemma ett halvt år, sen blir jag hem igen okt-dec. Och vid årsskiftet skulle det då bli dagsiplats el liknande. Men det är länge till det. Just nu tar jag in varje dag, smakar på den, omfamnar den, och helt enkelt njuter av att få ha tid från morgon till kväll (och natt) med vår lille son.

Nätterna kunde dock vara lite bättre. En längre tid av mindre sömn än vad som är optimalt känns av. Men det varierar ju. Och jag tror det blir bättre hela tiden. Nåt som är tämligen tydligt är att det är nåt i munnen som irriterar honom, tänderna då. Dagtid biter han febrilt i det mesta han får tag på. Och efter att ha somnat in till natten vaknar han flera gånger och är ledsen. Så kan det vara för dom små. Det som jag som vuxen dock önskar jag hade förmåga till är att själv få tag på sömnen om kvällarna. Trots att jag är trött kan jag ligga och vrida på mig en braaa stund. Oh well. Nyckeln är väl att ta det lugnt om dagarna. Hittar jag den nyckeln så plir det nog pra :)

Snart kommer M från kvällsskiftet och snart blir det natten för mig.

So long!


1 kommentar:

  1. Det blir nog bättre med tiden, och förändring kan ske snabbt, eller så kan det ta sin tid, men den kommer. Kram morrssannn!

    SvaraRadera