18 oktober 2010

"Trevlig helg!"

är ett uttryck som brukar förekomma frekvent i arbetsmejl på fredagar. Denna helg var, som de flesta helger, riktigt trevlig.

Inledde helgen med att storhandla med syrran och fungera som hennes bakningsassistent. Sedan blev det givetvis-såklart-förstås Idol och bastu (bra med inspelningsbar digibox, så behöver man inte panikbasta i idol-pauserna, om man inte hunnit basta innan eller sparar det till efter Idol. Hemskt vad det låter som om Idol skulle vara fredagens höjdpunkt.. ;))

På lördagen spenderad vi eftermiddagen i shoppingens tecken. Kvällen spenderade vi med syrran och hennes sambo. Jag och syrran hade planerat in en liten överraskning till min man som snart fyller år, han BLEV överraskad, kan man lugnt säga=) Efter trevlig samvaro hos syrran och sambon sökte vi oss mot Amarillo och en "keikka" med Maija Vilkkumaa. Keikkan var riktigt bra. Hon var bra live; levande, speciell, karismatisk. På vägen till Amarillo fick vi bevittna ett polisdrama http://www.vasabladet.fi/Story/?linkID=129871.

På söndagen fick vi gjort en massa ordnas hit och dit med papper och grejs så det var skönt. Avslutade dagen med en badminton match, Ensam mamma söker och filmen PS. i love you. Badminton var kul, förutom att min man spöade mig i precis vartenda set. Tappade faktiskt humöret litegrann i ett skede. Och revansch kan man ju bara drömma om...

Lunchpausen slut.

Trevlig fortsättning på dan!

1 kommentar:

  1. Lördagskvällen var faktiskt en av de roligaste på länge!! Söndagen för mig = på soffan, vilket var superskönt !!

    Kramar

    J

    SvaraRadera