19 oktober 2010

Flagg fatigue

Arbetsdagen avklarad. En mycket intensiv sådan.

Sitter ännu på kontoret, men i mitt undermedvetna var jag just i bilen på väg hem. Första känslan var "hemma=sköönt", andra tanken/bilden i min hjärna var av någon konstig orsak det handelsområde som jag kör igenom på vägen hem. Tanken på detta handelsområde var inte roingivande eller på något sätt förknippat med positiva känslor, utan tvärtom, stressande. Orsaken till detta ligger antagligen i att området är beläget riktigt nära vårt bostadsområde och framförallt, att det är flaggornas paradis. Jag kan inte på nåt sätt förstå varför samtliga affärer på området måste ha 10 flaggor eller fler på sin tomt. Räknas man inte om man inte har femtioelva flaggstänger? Flaggorna irriterar mig ibland.

Annars gillar jag vårt bostadsområde skarpt. Det är lugnt, nära till naturområden, består främst av nya radhus och egnahemshus, och är till stor del bosatt av barnfamiljer. Från vårt radhus sett är alla riktningar trevliga förutom ost, sydost (skulle jag tro att det blir). Går man i den riktningen 200 meter möts man av flaggorna.

Nu ska jag stänga datorn och köra hem..  kanske jag tar en omväg idag.

2 kommentarer:

  1. Omväger kan bli roliga ibland..to du en sån?

    SvaraRadera
  2. På sätt och vis =) Körde in till stan för att fixa lite grejer inför gubbens födelsedag, sen blev det raka vägen hem, dvs genom flaggparadiset..
    Ha det gott vännen!

    SvaraRadera