14 oktober 2010

Hårflopp och TV-filosofi

Flopp är väl kanske att ta i. "Det blev inte riktigt som jag tänkt", är kanske ett bättre sätt att beskriva resultatet av dagens visit hos frisören.

Detta är i ju för sig ingen överraskning. Brukar oftast inte vara speciellt nöjd, åtmistone inte direkt efter.

Denna gång blev det iaf för kort, för tunt och håret fick för kalla färger. Utgångspunkten var mycket långt hår, tjockt och tyvärr ganska gulaktigt efter sommar och sol. Så på samtliga punkter blev det gjort lite för mycket, kan man säga. Nåja, de e desamma, de e ju bara hår .. ;) (lägger kanske upp en bild snart, tror jag)

Tittade igår på Bonde söker fru, med ett konstant leende på läpparna. Ena stunden var det pirriga speed-dejter med mycket leenden, förväntningar och varma blickar, den andra stunden var det antagligen de mest pinsamma tysta stunderna i televisiones historia. Kände verkligen för de blyga killarna som knappt fick ett ord ur munnen, samtidigt som man undrar över varför de utsätter sig frivilligt för sådan situationer, som programmet dessutom är fullt av... de borde ju känna till vad som väntar?

Förutom bönderna följer jag denna höst två andra tv-program; svenska Idol och Ensam mamma söker. Det är nåt med höstens tilltagande mörker och det rum årstiden erbjuder för eftertanke och djupare funderingar, som gör att jag vill titta på positiva  och lätta tv-program. Man får lägga hjärnan på paus en stund och bara drömma sig bort i det som händer i tv-rutan, eller bara lite frånvarande vila ett öga eller två på burken...
Eller så är det bara så att jag har väldigt enkel humor och är svag för romantik. Båda stämmer, men humor/romantik-punkten har nog majoritet :)

Nu ska jag vila båda mina ögon, int på tv:n, utan med huvet på kudden och ögonlocken stängda. Undrar om det blir storm i natt? Det verkar lite så, tyckte det haglade just... uuchh.

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar