20 oktober 2010

Butt camp

På söndagen spelade vi badminton och jag förvånas varje gång över hur effektiv den sporten är för bakmuskulaturen, för att uttrycka sig lite hyfsat.

Igår var jag på LadyLines bootcamp, ett mycket effektivt och skojigt pass,  men med söndagens badmintonmatch i bagaget kändes det snarare som ett butt camp.

Imorse, 06:30 för att vara exakt, tog jag och min kära granne och vän en hurtig morgonpromenad som faktiskt hjälpte upp situationen en aning. Idag kan jag iaf sitta rakt framför datorn, till skillnad från igår då...

Han på bilden är inte jag då, främst för att jag är en hon, finländare och absolut inte så vig ... men jag tycker bilden illusterar sportens muskulatureffekter ganska väl :)


Härligt med varierande motionsformer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar