18 mars 2013

Selektivt minne

Något som jag tydligen valt att glömma, (men som jag nu får stå ut med igen) är min låga invärtes morgontemp, som säkert går mot noll när jag ska ut till bilen om jobbmorgnarna. Jag har aldrig kollat tempen, och den är ju säkert helt normal, men fy ve och fasa så jag fryser inuti varje cell i kroppen. Tidiga morgnar då jag ska ut och iväg till jobbet alltså. Kylan kommer inifrån, för inga mängder kläder hjälper mot den första huttringen när jag vaknar, för att inte tala om när jag öppnar dörren och skall ut. Annars älskar jag vintern, men just om morgnarna skulle det gärna få vara några grader varmare. Int för att det avhjälper problemet helt heller, för som sagt finns kylan under huden den tiden på dygnet. Om jag packar på mig lager med paltor så börjar jag nog tina upp redan under bilfärden till jobbet. Annars sitter jag och huttrar en bra stund vid datorn också. Brr. Får kallt av bara tanken.

Nu varma täcket, filt på det, och yllisar på fötterna. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar