12 februari 2013

Litet och blandat

William mår bättre. Huvudsaken. Så skönt. Fortfarande lite sjuk i öronen och återhämtning ännu på g, men iaf, mycket bättre.

Vi försöker turomvis sova bättre om nätterna, nu när M varit ledig. Konstigt uttryckt detdär, men alltså ge varandra sovro varannan natt. Imorgon är d jobb för hans del igen. Inatt är "min natt", dvs M patrullerar och tar hand om eventuella uppvaknanden, så jag skall strax krypa till kojs.

Annars så har det inte hänt så mycket här förutom att vi överraskningsfirat en 60-åring i helgen (skoj!), försökt oss på fingermat (W alltså), tagit upp träningen efter 1,5 veckas paus, införskaffat nya mattor och ... ja, annat sådant fruktansvärt intressant.

På fredag är det en månad kvar av föräldraledigheten för min del, och vet ni vad jag bara ska njuta nu. Fortsätta att ta in och ta vara på varje dag. Byta blöjor i slow motion, mata som om d vore en lång trerätters, vagnpromenera tills fotsulorna ömmar, leka, kramas och gosa som att klockan ej vore uppfunnen. Okej, lite tillspetsat, men ni förstår säkert vad jag menar - ta vara på denna unika tid med W. Som tur väntar ännu tre hemmamånader i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar