21 februari 2013

Basgarderob

Basplaggen har genomgått en inventarie och håller på att bytas ut (en del åtm). Mina gamla basics har sett sina bästa dar och därför har jag stegvis hållit på att uppdatera det man brukar kalla "basgarderoben". Passande också såhär inför jobbstarten. För mig innebär det ungefär följande:

Svarta byxor
Mörka jeans
Svart klänning (passande för dag/jobb och kväll)
Kjol
Vit skjorta
Vit t-skirt+topp
Svart t-skirt+topp
Kofta
Tröja
Udda kavaj
Nilkkurit
Stövlar
Pumps
Skärp
Sjal
Trenchcoat
Vinterkappa

Detta är enligt mig en bra grund. Sen kan man mixa och matcha med färg, roliga plagg, trendplagg osv. Jag är överhuvudtaget ingen trendvetare (borde nästan stryka under överhuvudtaget där men jag skriver alltid från mobilen så jag vet ej om det går), modekunnig eller liknande, men det är lite kul med kläder och framförallt skönt att ha bra basplagg att ta till och luta sig tillbaka på. Speciellt om man saknar inspis och/eller tid om mornarna.

Tillbaka till listan. Några grejer kunde jag bocka av direkt, dvs fanns i garderoben, satt bra och var i bra skick. Några grejer har jag införskaffat, och ett par saknas fortfarande. Till den sistnämnda kategorin hör trenchcoaten och ett nytt svart skärp. Igår fick jag bockat av flera plagg för då var jag och storshoppade. Det var fruuuktansvärt länge sen, och riktigt kul må jag tillägga! Länge lär det dock bli till nästa gång för det är också lite tungt med av och på, tar en hel massa tid, och så är det ju inte helt gratis heller.

På bilderna nedan ser ni vilka plagg som fick följa med hem. Försökte finna kläder i någotsånär bra kvalitet, eftersom det lönar sig i längden när det kommer till basplagg. Följande införskaffades (skall skriva ut varifrån de kommer oxå, som en "riktig" bloggare, haha); en vit skjorta (mexx), en sandfärgad kofta (hm), en grå basic v-tröja (espirit), en vit och en mörkblå basic t-shirt (espirit), svarta supersköna och bekväma byxor med smal fit (soaked in luxury). Kunde ju inte låta bli att gå till barnavdelningen så William fick en kofta med stjärnor på och två randiga bodyn. M fick Beckham kalsonger... :D Rättvist, eller hur?:) Bodyna är i tvätten så det blir det inga bilder på dem, och ja, inte på boxershortsen heller... Haha. Bilderna är som vanligt ganska usla eftersom jag fixar allt via mobilen, och dessutom får jag dem ej att komma i rätt ordning... Oh well.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar