23 februari 2013

"My favorites" by William 7,5 mån

Att leka med snören på mammas/pappas huvtröjor, att dra/röra i håret och i ansiktet

Att brottas med Manducan på golvet och tugga på dess olika delar

Att paja och titta på Morris

Att ligga under soffbordet med nån leksak

Att röra på mig; rulla, dra mig fram, sprattla med händer och fötter (speciellt vid påklädning)

Att tugga på mina böcker

Att skratta, högt och glatt, när mamma och pappa leker med mig, när jag blir tvättad och då jag får paja morris

Att äta (vissa dar, andra not so much)

Att slappna av i Manducan

Att "prata"

Att titta på människor

Att dra mig mot eluttag

Min nalle "Benny the bear" och min sovkanin

Att bada

Att lyfta och tugga på mattkanter

Att vifta med nån filt eller liknande och dra den över huvudet

Att åla mig till Morris grind för att dra och bita i den

Att sova på sidan med kaninen tätt intill

När mamma och pappa klappar i händerna, låtsas nysa, gör roliga miner, sjunger eller gör andra ljud

Flera av mina favoriter är inte precis tillåtna, så mamsingen och pappsingen har oftast fullt upp med att "styra mig rätt", speciellt nu när jag blivit ganska så rörlig :) Och många innefattar att bita och tugga, och det är ju inte så konstigt med tanke på att jag har typ tre tänder på kommande samtidigt. Så där var några grejer på topplistan som jag nu kommer på :)

1 kommentar:

  1. Låter som livliga dagar hos er. Skall bli så roligt att få råkas snart och se W:s framfart. Morrssann.

    SvaraRadera