18 januari 2012

Jag lovar att det inte är njutbart...

...när det börjar sprängas berg och borras i sten kl 7 på morgonen 100 meter från det som skall vara ens oas, hem, avkopplande punkt, plats för vila... Nej, speciellt inte när man vaknar med en hejdundrandes huvudvärk redan kl 5 och kryddar den från kl 7 framåt med extern dunder iform av en massiv stenborr fast i nånslags gröm maskin som borrar stora stenblock i småbitar : DUNDUNDUNDUNDUN... Och hela dagen.. Alla vardagar för tillfället. Jag ser mig själv just nu som extremt lyckligt lottad med ett 8-4 jobb som får slippa det mesta av oljudet. Men tänk på alla som jobbar skift, är hemma med småbarn, pensionärer som behöver sin lunchvila, nattskiftare som skall sova på dagen m.fl. Det är ju inte mycket att klaga på egentligen. Borrarna gör ju bara sitt jobb. Och nya hem byggs. Det är ju jättebra. Men idag var ett nervöst sammanbrott nära kan jag lova. Tänkte vila ut huvudvärken lite längre på morgonen och inleda arbetsdagen ett par timmar senare. Jaa,, "vila" var ju ordet. Jag tror huvudvärken skulle ha gått om mycket snabbare på kontoret än med en stenborr mellan öronen. Så det var mäkta skönt för skallen att få gasa iväg med bilen mot tystare marker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar