20 januari 2012

Hatten av!

Gubben steg upp i god tid före mig idag. Trots han var ledig och jag ej. Han drog på sig ytterkläderna och gav sig ut på en lite extra lång promenad med hunden. Jag hade just makat mig upp ur sängen när han pigg och hurtig kommer in genom ytterdörren, med ett solskenshumör. Jag håller på där halvt i koma med mina morgonsysslor när han börjar gräva och doona i städskåpet. Tar fram olika medel och grejs, och så börjar han feja. Visst var jag väl medveten om att han planerat städa idag... men strax efter 7 på morgonen.. (!).. Kan bara säga "hatten av"!  *gäsp* måste jag också säga..för själv är jag fruktansvärt trött idag... Det var vovven också, efter en bit mat gick han långsamt tillbaka till sovrummet och lade sig i sin egen lilla krubba. Det var som om M fått hela hushållets morgonpigghet och hurtighet medan vi andra var som walking deads.

Bara jag vaknar till ordentligt tror jag detta blir en najs dag! Först jobb med några saker jag fick gjort mycket på redan igår, så det ska gå ganska smidigt idag. Sen blir det lunch med M på stan, och därefter några timmar hos frissan. Fredagen avslutas med fest hos C, som inte kan bli annat än skoj! :)

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar