12 januari 2012

Fick fiilis - igen

Nu har jag fått fiilis, men denna gång för nånting helt annat än sist. Nämligen att på något sätt studera vidare, fördjupa mig ytterligare i någon form inom ekonomi och framförallt marknadsföring. Men kan liksom inte riktigt ännu känna i magen "vad" och därför ej heller kunna tänka på "hur". Men att det finns en inspiration och en motivation för detta på någon nivå är ganska uppenbart. Syns inte utåt, så inte på det sättet uppenbart, men fiilisen känns tydligt där inne nånstans.

Det behöver ej heller kanske vara så märkvärdigt och stort i detta skede. En ny riktigt intressant bok om marknadsföringens trender kanske kunde vara nåt, en bok ger ändå mera än det vanliga omvärldssurfandet på nätet. Läser för tillfället en bok om hur tyda företagets ekonomiska situation på basis av ekonomiska rapporter och nyckeltal. Visserligen något vi gick igenom på Hanken men som då kändes tråkigt och kanske därför snabbt glömdes bort... Nu finner jag boken och ämnet intressant. Fantastiskt att kunna relatera till något verkligt och inte bara stirra sig blind på teorin. Det finns även utrymme i min hjärna känns det som för att verkligen öppna mina sinnen för detta ämne. Svårt att sätta fingret på hur det är så, men så är det. Kanske den boken helt enkelt får bli det första utloppet nu för min inspiration inom området för ytterligare studier inom företagsekonomi... Well, nu är lunchen slut och dags för företagsekonomi i verkligheten.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar