24 januari 2012

28

I måndags blev jag 28. Gillar siffran som siffra, mera än 27, så bara för det välkomnar jag den nya åldern varmt. Annars också. Varje år är en blessing.

Firade detta lugnt, med en njutbar och trevlig helg. Helgen började med några timmar hos frisören, som kapade håret riktigt ordentligt och gav det en fräschare färg. Tyvärr var det ingen fest därpå fredagskvällen, som jag hade trott, så det blev istället en stillsam hemmakväll. 

På lördag vaknade jag till detta:



Blev uppvaktad av båda mina män - den äkta och den mera håriga versionen. De skämde bort mig med råga.

Efter en härlig frukost stack vi till Botniahallen för att titta på kära lagets träningsmatch, via sportaffären dock för gubben hada tappat bort sina simppare (!). Skickligt. För efter fotisen stod simning på tur.




Med en skön känsla i kroppen avnjöt vi sedan på kvällen en lång och kraftig middag på restaurang. Inget tjusigt småplock inte, utan rejäl karamat.






Efter detta så tog tröttheten mig i ett par timmar. På småtimmarna kikade vi på filmen Hanna, som faktiskt var helt okej, annorlunda.

På söndag var hela familjen hos oss på traditionell kakakaffe och uppvaktade födelsedags"barnet" på bästa sätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar