25 april 2013

Snörvel.

En förkylning har tagit över min kropp. Åtminstone min knopp. Huvudet värker och näsan rinner. Har nyst typ 50 gånger idag. Minst. På grund av den rådande syrebristen i hjärnan följer nu ett osammanhängande inlägg.

Dom pratar tyska på TV. Det påminner mig om hur jag glömt språket. Läste det som ett biämne på Hanken, och fick ett sammantaget finfint betyg. Men nu! Det är ich liebe dich-nivå. Sorgligt. Kunskap är färskvara.

Nystädat och veckohandlat. Det börjar på s och slutar på könt. William somnade så lugnt och fint, det har han gjort länge nu, det börjar på h och slutar på ärligt.

Behöver en ny vårjacka men vet ej alls vad jag vill ha. Skulle inte orka dra mig ut i affärerna och på nätet finns det för mycket att välja mellan. Det är nästan så jag slår knut på mig själv med mina oerhörda problem. Vårjacksproblem. Pust.

Spännande på jobbet. Lite svårt ibland. Lite så jag börjar filosofera ibland. Lite stressigt ibland. Men ändå ganska passligt. Ganska så lämpligt just nu. Det ger och tar i lämplig mängd. Sällan det är så balanserat. Coolt.

Saknar att sporta och motionera. Vill. Springa. Intervaller. Nu. Och framförallt fotbolla. Det vill jag mest. Men det hinns. Just nu är det lite söndriga revben och en hejdundrande förkylning på agendan. Bara att vänta och ha tålamod. Det som jag är absolut bäst på. (Psst. Har faktiskt blivit ganska tålmodig. Åtminstone tålmodigare. Vuxenpoäng. Ding Ding)

Williams hår har börjat växa. Och det är så urgulligt. Nästan så jag säger "duktig pojke som har så fint hår på hjässan!". Logiskt, elr hur? Can't help it. Tycker det är så bedårande. Och när han tyr sig till en då. DET om nåt får en att smälta. Då han tafatt kramar, pussar eller trycker huvudet mot bringan eller kinden. Bastu i hjärtat.

Nä nu blir det snart natt. Tror det kommer ganska lämpligt med tanke på min hjärn-situation. Önskar eder en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar